Weekendje Siem Reap - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Lisan Beverdam - WaarBenJij.nu Weekendje Siem Reap - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Lisan Beverdam - WaarBenJij.nu

Weekendje Siem Reap

Door: lisanbeverdam

Blijf op de hoogte en volg Lisan

21 Mei 2012 | Cambodja, Khett Batdambang

Na vrijdagochtend les te hebben gegeven stond een weekendje Siem Reap op het programma. Na 3 uurtjes met de bus kwamen we aan en zijn we naar het guesthouse gegaan waar andere vrijwilligers uit Nederland verblijven. 's Avonds naar the nightmarket gegaan. Super leuk om daar even naar toe te gaan, omdat we dit in Battambang niet hebben. Heel veel kraampjes met bijna allemaal dezelfde kleren en kleine prulletjes. Maar toch vonden we het leuk!! Dit kwam door het afdingen wat ons erg goed afging. Gewoon zeggen dat het te duur is, dan vragen ze wat je ervoor wilt betalen en dan gewoon laag inzetten en anders weglopen. Bijna altijd zeggen ze dan ok ok!! Bijv. 2 boeken van 17 voor 5 dollar en Marit had een ketting van 45 voor 3 dollar haha:p wel viel het ons op dat de mensen daar veel onvriendelijker zijn dan in Battambang, ze lieten ons geen moment met rust. Daarna zijn we gezellig ergens gaan eten en op de terugweg konden Marit en ik het niet laten om toch even een massagesalon binnen te gaan. Half uur rug, armen, schouders, nek en hoofdmassage gehad en dat voor 2,5 dollar. Dat ging er wel even anders aan toe dan we gewend waren, vandaar dat we soms niet meer bij kwamen van het lachen als we zagen hoe de ander bijna werd toegetakeld:p

Zaterdagochtend om 4 opgestaan om de zonsopgang bij de tempel Angkor Wat te gaan bekijken. Erg vroeg, maar het was zeker de moeite waard. Ook erg mooie foto's kunnen nemen. Omdat het erg druk was kostte het wel even tijd om een foto te kunnen nemen zonder dat er iemand bij op stond!
Daarna met de tuktuk (Angkor Wat is namelijk zo groot als Amsterdam) verder gegaan om heel veel andere tempels te bekijken. Erg indrukwekkend! Vooral de grootte van de tempels, alle kleine accenten en de gezichten die erin verwerkt zijn. Af en toe leek het de stad van de Chinezen. Je kent het vast wel, van die grote groepen Chinezen die overal foto's van maken. We hadden nergens last van tot dit moment: we wilden een foto maken van iets, maar dan zonder mensen. Staan er zo'n 20 chinezen in de rij om een voor een te gaan poseren voor een foto. No way dus dat wij een foto konden maken. Was de ene klaar, probeerden we een foto te maken. Te laat! Stond de volgende al weer klaar:p Vroegen we of ze even konden wachten, begrepen ze het blijkbaar nog niet. Uiteindelijk ben ik maar voor de rij gaan staan om ze tegen te houden, zodat Nynke en Marit even een foto konden maken zonder dat er mensen bij op stonden.
Na een aantal uren in Angkor Wat zagen alleen nog maar veel van hetzelfde en waren we kapot van het lopen en de hitte, dus vonden we het goed geweest. Terug naar ons guesthouse dus!

's Avonds gezellig met de andere vrijwilligers naar een BBQ tent geweest en daarna nog lekker een drankje gedaan in de stad. Siem Reap is gezellig, maar wel erg druk en toeristisch, heel anders dan Battambang. Leuk voor een weekendje, maar we zijn toch wel erg blij dat we in Battambang zitten:)

Zondagochtend hebben we nog een countryside tour gedaan. Leuk om ook even het platteland van Siem Reap te zien. Tempel bekeken, gezien hoe ze champignons maken en ook nog naar een werkplaats geweest waar jongeren worden opgeleid tot schilder of beeldhouwer, zodat ze een betere toekomst tegemoet gaan. Erg knap en mooi werk wat ze daar doen, heel precies en fijn.

Na de lunch weer met de bus teruggegaan naar Battambang, om daarna lekker een avondje te chillen en lessen voor te bereiden in ons hotel en ons op te maken voor een volle week lesgeven(vanwege alle feestdagen nog erg luxe weken gehad). Dus hard aan de bak deze week om de kids weer het een en ander te leren!!

3 weken gehad, nog 3 te gaan en daarna nog 3 weken Thailand:)

Liefs vanuit Cambodja xx

• 21 Mei 2012 - 21:12

Bernarda:

Ha lisan
    Wat een geweldig verhaal weer en leuke foto s ,echt wel genieten daar.
    Hier nu ook lekker weer en genieten in de tuin.Morgen tenniscompetitie,lekker bijbruinen..Papa op schoolreis 2dagen.
    Ik ben dus vandaag en morgen Remi.
    Succes en veel plezier nog met de meiden en de groeten.
    Groeten en liefs van ons allemaal.
    Kus mama.

• 23 Mei 2012 - 09:54

Rik:

He lisan,

4 uur opstaan?? dit had ik niet van jou verwacht, of ben je in de pyama gegaan :P. De verhalen en foto's zijn mooi. Geniet nog van de resterende weken en tot snel!!

liefs rik

• 25 Mei 2012 - 19:30

Leuke Foto's:

Lisan,

we hebben nog niet alle foto's gezien, maar je hebt daar vast veel plezier en genoeg te doen.

Pinksteren zullen we alles eens goed bekijken.

Leuke ervaring.

Fam. Andre Rikkert

• 28 Mei 2012 - 10:44

Tante Gerda:

Wat leuk om dit verslag te volgen (ben alleen wat te laat begonnen, maar beter laat dan nooit)
    Zo te lezen gaat het heel goed met je.
    En gelukkig heb je de massage overleefd,
    heeft waarschijnlijk toch met de prijs te maken!!!!
    Dat jij zo goed kunt handelen (afdingen)
    heb je zeker weten van oma rikkert die kon dat ook heel goed. soort van hobby.
    Lisan ik ga je verslag nu wat vaker volgen, je verteld alles op een leuke mooie manier, Groetjes van harrie en gerda winkels.

• 07 Juni 2012 - 10:07

Esther:

Wat een gave foto's :D Ik vind het best jammer dat Sharon en ik niet meer naar Cambodja konden, anders hadden we zeker weten ook Angkor Wat gezien! Leuke ervaringen allemaal! Mooi foto album van maken als je thuis komt :D